Alla inlägg den 16 september 2007

Av Mona - 16 september 2007 09:09

På var jättejobbigt att arbeta igår. Mådde dåligt hela dagen. Var dessutom dålig i magen. Nåja, jag klarade av dagen i alla fall. När jag var på jobbet ringde en kompis. Hon hade några saker som jag skulle få. När jag kom hem fanns sakerna hemma hos mig. Det jag fick var följande:

1. En säng (helt underbart eftersom den säng har just nu är hemskt dålig. Jag får ont i ryggen av att ligga i den.

2. Fyra köksstolar

3. En utdragbar kökssoffa som man kan göra säng av

4. Fem underbara tavlor

5. En massa helt nya handdukar, både små och stora

6. En golvlampa


Det såg hemskt ut här hemma ett tag men till slut fick vi till det.Vi slappnade senare av framför tv:n med grogg, godis och dvd-rysare. Nu har jag övertagit dottern dator. Egentligen skulle sonen köpa den av henne och det gjorde han väl i och för sig. Så här blev det: Jag fick Rositas dator och Christer tog min datorn. Rositas är ju bättre än min så det var en bra affär för mig. Hade bara 20 GB hårdisk men nu har jag 160 GB. Rosita kommer ju att få behålla sina filer på den här datorn. Hon sitter inte vid datorn så mycket nu för tiden sen hon skaffade kille. Vi ska samsas med en dator tills hon flyttar henmifån. Då ska hon köpa sig en ny. Christer är jätteduktig på att sätta i hop datorer, det senaste till bra priser.


Problemet just nu är bara att Rositas kompis, som bor här tillfälligt, har installerat en massa onödiga program i datorn utan att fråga. I dag kommer Christer hit och hjälper mig att rensa lite. Dessutom måste han skicka över alla filer från min dator.


Alla mina mail är borta och nu måste jag på nytt börja samla på mig alla mailadresser. Usch så jobbigt. Har ju bland annat en Fotoklubb ute på nätet så jag måste hitta adresserna till alla medlemmar. Medlemmarna som finns i min Webbring finns ju kvar och de kan jag hämta från iRing. Jag avskyr när man byter dator och måste börja om men allt igen. Det blir en hel del extrajobb. Nåja, hoppas att alla ha överseende med att olika datajobb tar en tid att fixa. Dessutom ligger ju vår server nere för tillfället...den håller på att få sig en renovering. Vet inte hur länge det dröjer innan den är i gång igen men det tar nog inte så lång tid. Nu ska jag dricka kaffe och sluta surra här. Vi hörs!

Av Mona - 16 september 2007 09:05

Här kommer månadens scrap för två månader till. Nu börjar jag komma ifatt.


Augusti:  Hölö

Juli: Byske havsbad



Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards